Dokumenty niezbędne do podpisania aktu notarialnego:

  • numer księgi wieczystej,
  • podstawa nabycia, którą może być m.in.: wypis aktu notarialnego umowy sprzedaży, darowizny lub prawomocne postanowienie sądu o stwierdzeniu nabycia spadku lub akt poświadczenia dziedziczenia, w przypadku spadkobrania łącznie z zaświadczeniem urzędu skarbowego o wywiązaniu się spadkobierców z obowiązku podatkowego,
  • dane osobowe kupujących i sprzedających, obdarowanych (imiona, nazwisko, imiona rodziców, stan cywilny, nr dowodu osobistego lub paszportu, PESEL, adres zamieszkania),
  • dodatkowo, w przypadku firm – aktualny odpis z KRS lub Wpis do ewidencji działalności gospodarczej, REGON, NIP,
  • wartość rynkowa działki (cena sprzedaży),
  • warunki i data wydania działki,
  • nr konta bankowego,
  • dowód opłacenia podatku od nieruchomości lub opłaty za wieczyste użytkowanie gruntu
  • wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego o przeznaczeniu gruntu lub zaświadczenie o jego braku lub też decyzja o warunkach zabudowy,
  • wypis z rejestru gruntów, a w przypadku gdy działka będzie wydzielana do nowej księgi wieczystej także wyrys z mapy ewidencyjnej,
  • ostateczna decyzja zatwierdzająca podział nieruchomości, gdy następuje podział,
  • zaświadczenie zawierające informację o tym, czy nieruchomość nie znajduje się na obszarze objętym rewitalizacją,
  • zaświadczenie ,z którego treści wynikać będzie, czy nieruchomość nie jest objęta uproszczonym planem urządzenia lasu lub czy nie wydano dla niej decyzji, o której mowa w art. 19 ust.3 ustawy o lasach.